Alla inlägg den 22 december 2016

Av Louice Kangasmaa - 22 december 2016 03:31

Hej och välkomna till denna blogg där jag kommer dela med mig av vad som händer i mitt liv, både om roliga och jobbiga saker. Jag har alldeles nyligen fått veta att jag drabbats av diabetes och det är väl främst kring det som jag kommer att blogga. Inte för att gnälla och klaga och kom-och-hjälp-vad-det-är-synd-om-mig-blogga utan tanken är väl mer att ni ska få följa med på den nya och oväntade vägen som livet har slagit in för mig med dess upp- och nedgångar, hur jag lär mig att leva med sjukdomen och de nya vanorna som jag nu håller på att göra till bra rutiner som jag mår bra av men tanken är även att sprida kunskap om diabetes och hur det faktiskt går att leva ett ganska vanligt liv ändå och min förhoppning är att jag kan skänka lite styrka och uppmuntran till andra diabetiker t.ex andra som likt mig precis har fått ett sådant sjukdomsbesked och också håller på att vänja sig vid det. Det kommer inte bli en grådeppig blogg utan jag och min lite skruvade knäppa humor hoppas jag kommer lysa igenom.


Men så oartigt av mig! Jag har ju inte ens presenterat mig utan har bara skrivit en nästan onödigt lång inledning till vad bloggen kommer handla om och varför jag börjar blogga nu...


Vem är jag då?

Jo, jag heter Louise, jag är 38 år och jag är en svensk-norsk göteborgare.

När jag inte jobbar så håller jag på mycket med musik, målar och tecknar (fast det var längesedan jag hann klottra ner något men för att bevisa att jag inte ljuger så kommer jag lägga upp lite bilder på sådant jag målat), jag älskar att skriva och det har blivit en hel del poesiskrivande genom åren (men även det var längesedan jag hann filosofera ihop några kloka rader men samma sak där: jag ska lägga upp något jag har skrivit).

Något som jag däremot faktiskt hinner pyssla med lite oftare där höst och vinter enligt mig är de bästa årstiderna för den hobbyn, är att virka (vill ni ha bildbevis på det också?)   


Jag skulle kunna hålla på rad efter rad och berätta om vem jag är, vad jag tycker om och inte tycker om men istället kommer här en liten snajsig lista som en "sum-up" så håll till godo!

1. Jag har spelat piano sedan jag var 4 år.

2. Jag är gift med världens mest fantastiska man sedan en underbart varm vacker julidag för sex år sedan.

3. Jag tog sjuksköterskeexamen i januari 2007.

4. Hundar är det jag älskar mest av allt och i familjen finns just nu en 3-årig Labrador och en 5-årig blandras-byracka mellan Cocker Spaniel och mellanschnauzer, en "Cocker Schnauzer" med andra ord. Tyvärr har min man och jag inte någon egen hund ännu men vi hoppas att den drömmen ska bli verklighet inom inte alltför lång framtid.

5. Jag är periodare när det gäller träning - nu på vintern skyller jag dels på ansträngningsastma som triggas igång av kyla och dels att det kan vara lömskt och halt så att man kan halka omkull vilket är en stor skräck hos mig så därför blir det inga löprundor den här årstiden utan istället blir det inomhusträning på motionscykeln hemma

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards